19.6.07

Curs de Merchandising de Gestió


El darrer mes de maig, vam impartir un curs per a l'empresa Areas S.A., dirigit a gerents de botigues de les autopistes, aeroports i ferrocarrils, d'arreu de la península.

El curs es va dividir en 2 sessions de 2 dies per a 2 grups. En total es van formar unes 50 persones, sota el títol de "Gestión del surtido y del lineal: vender a través del lineal".

Els objectius del curs eren:
- Proporcionar la metodologia per a analitzar la rendibilitat de l'assortiment i del linial del punt de venda, mitjançant unes pautes i uns ratis bàsics per al càlcul.
- Dimensionar l'assortiment, diferenciar seccions, families, subfamilies, articles i referències. Classificar l'assortiment i analitzar-lo. Determinar l'assortiment idoni i gestionar-lo amb criteris qualitatius i quantitatius.
- Calcular el linial òptim, valorar l'eficàcia de la col.locació dels productes en el mateix. Calcular els ratis, la rotació i els temps de reposició de cada producte.

A més, el programa va incloure dinàmiques de "desestrés", per equips, entre les diferents parts teòriques i pràctiques de la jornada, sempre enfocades a comprendre els continguts explicats.

El curs va ser realitzat i impartit conjuntament per Mireia Roca (visual merchandiser) i Ignasi Izquierdo (Rble. Merchandising d'Areas).